ویترین
ویترین

تبلیغات موثر چیست؟ معرفی ۶ روش تبلیغاتی موثر

تا به حال برایتان پیش آمده که یک محصول جدید و یا کالا و خدماتی که به تازگی به بازار آمده را از روی تبلیغات آن انتخاب کنید؟ یا مثلا اتفاق افتاده که تبلیغات یک خوراکی، یک وسیله یا یک فعالیت جدید، آنقدر شما را به خودش جذب کند که برای تهیه آن اقدام کنید؟

شاید بتوان گفت یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن مخاطب را به خودتان جذب کنید، تبلیغات است. تبلیغات در دنیای مارکتینگ آنقدر اهمیت دارد که شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارها، زمان زیادی را به آن اختصاص می‌دهند و بودجه جداگانه‌ای برایش در نظر می‌گیرند. اما باید بدانید که تبلیغات از راه‌های گوناگون و با روش‌های خاصی انجام می‌گیرد که هر فردی در فعالیت مارکتینگ خود باید آن را بداند.

اگر دوست دارید درباره روش های تبلیغات موثر و انواع آن بیشتر بدانید، در ادامه مطلب با آکادمی اینفوگرام همراه باشید:

تبلیغات چیست؟

بهتر است پیش از آن که درباره روش‌های تبلیغات موثر صحبت کنیم، کمی به تبلیغات و معنای آن بپردازیم.

تبلیغات، در حقیقت انجام هر نوع فعالیتی است که برای برقراری ارتباط با مخاطب صورت می‌گیرد و هدف از آن جذب مخاطبان برای خرید و تهیه کالا و خدمات است.

در واقع تبلیغات یکی از روش‌های مهم و موثری است که می‌توان از طریق آن به معرفی یک محصول یا خدمات پرداخت. تبلیغات در مارکتینگ، به شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار این امکان را می‌دهد که به خوبی ویژگی‌ها و کاربردهای محصولاتشان را به دیگران معرفی کنند. از این طریق قادر‌ند که مخاطبان را به خودشان جذب کنند و در نهایت محصولشان را به آن‌ها بفروشند.

به زبان ساده‌تر، زمانی که شما به تبلیغ کالا و خدماتتان مشغول می‌شوید، در حال ایجاد میدان مناسب برای معرفی و فروش تولیداتتان هستید. از این طریق مخاطب را به فعالیت و تهیه آن ترغیب می‌کنید، به رقابت با دیگر شرکت‌ها مشغول می‌شوید و مارکتینگ شما به خوبی انجام می‌شود.

چطور تبلیغات موثر انجام دهیم؟

برای آن که بدانید روش های تبلیغات موثر چه چیزهایی هستند و چطور می‌توان آن‌ها را انجام داد، به موارد زیر توجه کنید:

تبلیغات موثر

۱. تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین روش های تبلیغات موثر که می‌توان از طریق آن به خوبی کالا و خدمات مورد نظر را معرفی کرد، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است. شبکه‌های اجتماعی، خصوصا در چند سال اخیر، به سطحی از پیشرفت و گستردگی رسیده‌اند که به یک کانال ارتباطی مهم تبدیل شده‌اند. این روزها هر کسب‌وکاری یک پیج جداگانه در اینستاگرام یا فیسبوک و یا کانال خاصی در تلگرام و دیگر شبکه‌ها دارد که از این طریق با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند.

رسانه‌های اجتماعی مهم‌ترین بستر برای تبلیغات به شمار می‌روند؛ چرا که حجم بسیار زیادی از افراد در این شبکه‌ها حضور فعال دارند و می‌توانند در مدت زمان کوتاهی به مخاطبان فعال و مشتریان وفادار شما تبدیل شوند.

رسانه‌های اجتماعی این امکان را به شما می‌دهند که شناخت خوبی از موقعیت مخاطبان مانند سن، سلایق، موقعیت اجتماعی و علاقه‌مندی‌هایشان پیدا کنید.

در این شبکه‌ها می‌توانید انواع تبلیغات متنی و تصویری را در کنار هم ارائه کنید. قسمت جذاب تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، امکان ارتباط مستقیم و گفت‌وگو با مخاطبان و مشتریان است. مخاطبان شما می‌توانند درباره محصولی که تبلیغ کرده‌اید نظر بدهند و از تجربه‌های استفاده از آن حرف بزنند.  این ارتباط مستقیم راه تبلیغات موثر را برایتان هموار می‌کند شما را در ازای پرداخت هزینه اندک، به موفقیت بزرگی در کسب‌وکارتان می‌رساند.

پس فعالیت و تبلیغات را در شبکه‌های اجتماعی جدی بگیرید و برای انجام تبلیغی موثر، به فعالیت در آن بپردازید.

۲. بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ

از دیگر راه‌هایی که می‌توان از آن برای روش های تبلیغات موثر انجام داد، بازاریابی محتوایی است. این روش جذاب، مهم و موثر می‌تواند شما را برای تبلیغ محصول و خدماتتان یاری کند.

تبلیغ از راه بازاریابی محتوا یک روش عالی برای معرفی غیرمستقیم محصولات و خدمات شما به مشتریان است. از راه کانتنت مارکتینگ می‌توانید ارتباط متنی خوبی با مخاطب خود برقرار کنید و این کار به جلب اعتماد او منجر می‌شود. زمانی که مخاطب، تبلیغات شما را از راه اطلاعات و متن دریافت می‌کند، برند شما را به خوبی به خاطر می‌سپارد و ارتباط موثری برای انتخاب شما شکل می‌گیرد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی محتوا در هر بار تولید و ارائه به مخاطبان، اطلاعات خوبی از محصول تبلیغ شده را به آن‌ها می‌دهد. این کار باعث می‌شود مخاطبان، این اطلاعات را جالب و کاربردی بدانند و به سرعت آن را به اشتراک بگذارند. این کار به تبلیغات غیرمستقیم شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها کمک می‌کند تا طیف وسیعی از مخاطبان را به خودشان جذب کنند.

بازاریابی محتوایی اگر به درستی انجام شود، شما را در میدان رقابت تبلیغاتی به پیروزی می‌رساند.

۳. ایمیل مارکتینگ

از دیگر راه‌های بسیار خوبی که می‌توانید برای تبلیغات موثر به کار بگیرید، ایمیل مارکتینگ است. این روش یکی از ابزارهای مهم در دیجیتال مارکتینگ است که شما را برای انجام یک تبلیغ مناسب آماده می‌کند.

در تبلیغات ایمیلی، شما یک پیام تبلیغاتی مشخص را برای تعداد زیادی از افراد و شرکت‌ها ارسال می‌کنید. هدف از این کار، نه تنها ارسال یک پیام تبلیغی، بلکه برقراری ارتباط مناسب و موثر با مخاطب برای انتخاب شدن از سوی اوست.

۴. اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ که در سال‌های اخیر تاثیر قابل توجهی در تبلیغ محصولات داشته است، یکی از روش های تبلیغات موثر در مارکتینگ است. از این راه می‌توانید محصول یا خدمات خودتان را به وسیله یک فرد اثرگذار در جامعه تبلیغ کنید.

از آنجایی که اینفلوئنسرها افرادی تاثیرگذار و معروف در جامعه هستند و عده بسیار زیادی آنان را دنبال می‌کنند، می‌توان گفت که محصول و خدمات شما را به دست افراد زیادی هم می‌رسانند.

زمانی که محصول شما از طریق یک اینفلوئنسر تبلیغ می‌شود، اعتماد مخاطب را با خودش همراه می‌کند و در نهایت به خرید و تهیه کالا و خدمات از سوی او منجر می‌شود.

پس اینفلوئنسر مارکتینگ را در جریان تبلیغات خود به طور جدی دنبال کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید.

۵. ویدیو و تیزر تبلیغاتی

ساخت ویدیو و تیزرهای تبلیغاتی آنقدر موثر و جذاب است که با هر بار تولید آن، عده زیادی به سوی برند شما جذب می‌شوند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کاربران اینترنت، علاوه‌بر گوگل، به مقدار بسیار بیشتری به جست‌وجوی ویدیو در یوتیوب می‌پردازند. ساخت و انتشار ویدیوهای مرتبط با محصول و خدماتتان در کانال‌های ارتباطی تصویری، مانند یوتیوب و یا اینستاگرام، می‌تواند راه مهمی برای تاثیرگذاری تبلیغات باشد.

جلوه‌های بصری مانند فیلم و عکس، خصوصا برای مخاطبانی که شاید از خواندن متن فراری هستند، هر شخصی را به سمت خودش می‌‌کشاند.

۶. تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی اگر چه از نظر برخی از افراد قدیمی شده است، اما همچنان با قدرت به کارش ادامه می‌دهد. تولید بروشورها، کارت‌های تبلیغاتی و بیلبوردهای سطح شهر، کمک بزرگی به تبلیغات موثر می‌کند. دیدن مداوم تبلیغات، در طول رفت و آمد و برخورد با بیلبوردها، باعث می‌شود که برند‌ها در ذهن مخاطبان جای خودشان را پیدا کنند و ثبت شوند.

این روش، با تکرار بسیار، یک راه موثر برای تبلیغ محصولات و خدمات است.

نکات مهم برای تاثیرگذاری تبلیغات

اگر می‌خواهید روش های تبلیغات موثر را به درستی به کار ببندید و در کمپین تبلیغاتی خود به موفقیت برسید، باید چند نکته کوچک، ساده، اما در عین حال مهم را رعایت کنید:

تبلیغات موثر

۱. مخاطب شناسی

فراموش نکنید اولین قدم برای رسیدن به موفقیت در کسب‌وکار و خصوصا انجام تبلیغات در آن، مخاطب شناسی است. زمانی که شما دید کاملی از مخاطبان خود دارید، می‌توانید برنامه‌ریزی‌های تبلیغاتی خودتان را بر اساس سن آن‌ها، علایق، سلیقه‌ها و دیگر موارد مربوط به آن‌ها شکل دهید.

۲. استفاده از رسانه‌های مختلف

خودتان را محدود به یک رسانه نکنید. انتخاب و استفاده از رسانه‌های مختلف و ایجاد تنوع در آن‌ها، باعث می‌شود از چند مسیر، با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید. همچنین این کار طیف وسیعی از مخاطبان را برایتان به وجود می‌آورد و تبلیغات شما به دست عده بیشتری می‌رسد.

۳. استفاده از زمان و مکان مناسب

گاهی اوقات پیش می‌آید که یک تبلیغ به درستی و زیبایی و با رعایت همه نکات انجام گرفته است. اما نامناسب بودن و بی‌توجهی به مکان و زمان پخش آن، باعث می‌شود آنطور که شایسته است دیده نشود.

بنابراین ابتدا مخاطبان هدف خودتان را بشناسید. علاقه‌مندی آن‌ها را نسبت به برنامه‌های رادیو و تلویزیون، نشریات و مجلات بشناسید. همچنین توجه به بهترین زمانی که مخاطبان به سراغ وسایل ارتباط جمعی می‌روند می‌تواند شما را به موفقیت در تبلیغات موثر نزدیک کند.

سخن آخر

روش های تبلیغات موثر که در این مطلب از آن‌ها نام بردیم، می‌توانند راهی باشند برای اینکه شما را به موفقیت در تجارتتان برسانند. زمانی که یک محصول به درستی و با کیفیت بالا تولید می‌شود، با تبلیغات اصولی، در کوتاه‌ترین زمان به شهرت می‌رسد. ماندگاری نام تجاری شما در ذهن مخاطب، با تبلیغ درست و روش‌های خاص آن صورت می‌گیرد که اگر به آن‌ها توجه کافی شود، موفقیت شما در کارتان را تضمین می‌کند. بنابراین توجه به راه‌های تبلیغ و انتخاب بهترین روش برای آن، کاری است که باید آن را در کارتان جدی بگیرید و بخش مهنی از فعالیتتان را متوجه آن کنید.

سپاسگزار می شویم اگر، تجربیات و نکات دیگری درباره موضوع مقاله دارید؛ با ما مطرح نموده و در ویترین قرار دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.