ویترین
ویترین

کتابچه آموزش بازاریابی درونگرا به زبان ساده

اینباند مارکتینگ یا بازاریابی درونگرا به معنای ایجاد راه‌حل‌ها و فرصت‌ها برای مخاطبان و مشتریان شما است؛ به گونه‌ای که هم روی کسب‌وکار شما و هم مشتریان تاثیر مثبت بگذارد. در بازاریابی اینباند inboud marketing، مشتریان تنها ربات‌هایی نیستند که محصول/خدمت باید به آن‌ها فروخته شود؛ بلکه انسان‌هایی با انواع نیازها و مشکلات هستند و وظیفه کسب‌ وکار شما این است که این مشکلات را برای آن‌ها حل کند.

فلسفه اینباند می‌گوید که تنها ترغیب کردن مردم به خرید و استفاده از خدمات کافی نیست؛ بلکه باید به آن‌ها کمک و از آن‌ها پشتیبانی کنید.

در بازاریابی درونگرا باید تلاش کنید تا محتوا و مفهوم مناسب را که به صورت کامل برای موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی بهینه‌سازی شده، با توجه به پرسونای مخاطب  ایده‌آل، در زمان و مکان درستی به مشتریان بالقوه خود عرضه کنید.

در این نوع بازاریابی مهم‌ترین بخش پیدا کردن محتوای مناسبی است که به خوبی مخاطبانتان را درگیر می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا وارد قیف فروش کسب و کارتان شوند. این اتفاق به مرور زمان و با استفاده از فرستادن پیام‌های شخصی‌سازی شده، ایمیل‌ها، شبکه‌های اجتماعی و راه‌های متعدد دیگری که برای تبلیغات وجود دارد ممکن خواهد شد.

فهرست مطالب

  • بازاریابی درونگرا با بازاریابی دیجیتال و اینترنتی چه تفاوتی دارد؟
  • اصول اینباند مارکتینگ
    • ۱- مخاطبان
    • ۲- پرسونای مشتری
    • ۳- سفر مشتری
    • ۴- محتوا
    • ۵- تعیین هدف
  • روش‌های بازاریابی درونگرا را بیشتر بشناسید
    • ابزارهای جذب در بازاریابی درونگرا
      • بلاگ‌نویسی، راهی تاثیرگذار
      • سئو(SEO)، نیازی برای دیده شدن محتوا
      • ویدیوها با تاثیری شگفت‌انگیز
      • اینستاگرام مارکتینگ، کلید موفقیت
      • تبلیغات هدفمند
    • ابزارهای تعامل در بازاریابی درونگرا
      • فرم‌های استاندارد، بستری برای ایجاد تعامل
      • ایمیل مارکتینگ، روشی مهم و کارآمد
      • بازاریابی گفت و گو محور، جرقه ارتباط بیشتر
    • ابزارهای ایجاد لذت در اینباند مارکتینگ
      • محتوای هوشمند، روشی هوشمند برای بازاریابی
      • انجام تحقیق و تهیه گزارش، توجه بیشتر به مشتریان
      • بررسی بازخوردهای اجتماعی، راهی برای بررسی نیاز مشتری
    • تفاوت بازاریابی درونگرا و بازاریابی محتوایی در چیست؟
    • چه کسب و کارهایی نیاز به اینباند مارکتینگ دارند؟

سپاسگزار می شویم اگر، تجربیات و نکات دیگری درباره موضوع مقاله دارید؛ با ما مطرح نموده و در ویترین قرار دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *