ویترین
ویترین

فروشندگان پولساز چه فرقی با فروشندگان معمولی دارند؟

اول ببینیم شما در کدام دسته قرار می گیرید؟ معمولی یا پولساز!! سئوالات زیر را پاسخ دهید:

در طول روز با چند تا مشتری تعامل دارید؟

چند نفر از آن ها به خریدار تبدیل می شوند؟

احساس می کنید که هنوز در پولسازی مشکل دارید یا خودتان را موفق می دانید؟

روانشناسی فروش، راهکار طلایی شما

فروشندگان پولساز با کمک روانشناسی فروش و از طریق تاثیر گذاری بر مشتریان؛ فروش خود را به راحتی افزایش می دهند.

در این مقاله قصد دارم ۷ ویژگی فروشندگان پولساز را با شما در میان بگذارم.

۱-تمرکز روی احساسات

عملکرد مغز ما به شکلی است که قبل از منطق روی احساس متمرکز می شود و اولین تاثیر نقش بسیاری در تصمیم گیری مشتری دارد.

به همین دلیل، ما باید تلاش کنیم تا در برخورد اول احساس خوبی در مشتری ایجاد کنیم.

با گفتن عبارات مثبت از قبیل : سلام! به به چه صدای قشنگی، یا یک سلام و احوالپرسی با انرژی، می توان احساس خوب را ایجاد کرد.

انسان موجودی است احساسی، نه منطقی

۲-همراه کردن مشتری

فروشندگان پولساز با پرسیدن سئوالاتی کاملا جهت دار و از پیش تعیین شده مشتری را متقاعد می کنند که محصول یا خدماتشان بسیار کاربرد دارد.

مثلا فروشنده از مشتری می پرسد که آیا صرفه جویی در مصرف برق برای شما مهم است؟ محصول ما تا ۲۰ درصد مصرف برق را کاهش می دهد.

اول با سئوالات کلی سعی در شناخت مشتری داشته باشیم و بعد با پرسیدن سئوالات واضح، منافع محصولمان را به مشتری توضیح دهیم.

۳-دام پیروی از اکثریت

انسان موجودی است اجتماعی و مشتریان دوست دارند که در مورد مشتریان قبلی محصول شما اطلاعات داشته باشند.

وقتی شما به عنوان یک فروشنده پولساز، نظرات مثبت و سازنده مشتریات قبلی را منتشر می کنید، به مشتری فعلی خود کمک می کنید که هر چه سریع تر تصمیم خود را نهائی کند.

نظر مشتری های قبلی به شدت بر تصمیم مشتریان جدید تاثیر می گذارد

۴-فروشندگان پولساز قصه گو هستند.

در ویژگی ۱ گفتیم که احساسات از منطق قوی تر است.

خب قصه ها و داستان ها هم به مراتب از ارائه آمار و اطلاعات تکراری برای قانع کردن مشتری موثرتر است. در دوره ذهن پولساز بطور مفصل در مورد نحوه داستان گویی صحبت کردم.

وقتی شما داستان مشتریان قبلی خود را تعریف می کنید، تاثیری بزرگ در انتخاب مشتری می گذارید.

فرض کنیم شما مشاور سلامتی و کاهش وزن هستید. به جای ارائه آمار کالری روزانه و… می توانید یک فیلم از مشتری قبلی خود نشان دهید.

داستان او را هم تعریف کنید. بگوئید این آقا یا خانم روز اول، از شدت اضافه وزن نمی توانست حتی ۱۰ قدم پیاده روی کند، اما بعد از یکسال،روزانه ۳کیلومتر می دود.

۵-محدودیت ایجاد کنید.

محدودیت و کمیابی مشتری را برای خرید مشتاق تر می کند. راه های متفاوتی برای کمیاب کردن محصول وجود دارد.

-فروش تعداد محدودی از یک محصول

-تعریف یک بازه زمانی مشخص برای حراج و تخفیف ویژه

-تعیین یک منطقه مشخص و محدود برای ارائه تخفیف

مشتریان ما با هزاران شک و تردید در خرید روبرو هستند.

وقتی شما به عنوان یکی از فروشندگان پولساز محدودیت خاصی می گذارید، در واقع به تصمیم گیری مشتریان کمک می کنید.

۶-فروشندگان پولساز از روانشناسی معکوس استفاده می کنند

فروشندگان پولساز در مواردی خاص از تکنیک روانشناسی معکوس بهره می برند.

یعنی اطلاعات لازم را در اختیار مشتری می گذارند و بعد به او می گویند:

 

نمی دانم که محصول یا خدمت ما برای شما مناسب است یا خیر

 

و مشتری با استفاده از همان اطلاعات اولیه خود را برای خرید این محصول توجیه می کند.

۷-برجسته کردن مزایای محصول

بیشتر مشتری ها از ریسک فراری هستند. شما باید ریسک آن ها را کاهش دهید.

صحبت کردن درباره مزایا و منافع محصول و یا خدمت شما کار را برای آن ها راحت می کند.

محصول شما چه مزایایی برای ذخیره زمان و یا پول آن ها دارد؟

آیا قیمت بالاتر محصول شما به معنای ذخیره پول در بلند مدت است؟ یعنی انقدر با کیفیت است که نیاز نیست هر سال آن را عوض کنند؟

اما کلام آخر؛ سعی کنید در تعاملات فروش، صمیمی و بی ریا باشید. آدم ها دوست ندارند که کسی آن ها را تغییر یا فریب دهد.

سپاسگزار می شویم اگر، تجربیات و نکات دیگری درباره موضوع مقاله دارید؛ با ما مطرح نموده و در ویترین قرار دهید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *