بسیاری از مردم از ما می پرسند: چگونه می توانم رتبه الکسای خود را بهبود بخشم؟ ما درک می کنیم که این معیار چقدر برای شما و کسب و کارتان مهم است. به عنوان یک معیار عمومی، تبلیغ‌کنندگان، سرمایه‌گذاران و شرکای بالقوه رتبه الکسای شما را جستجو می‌کنند و از آن به عنوان راهی برای ارزیابی ارزش کسب‌وکار شما استفاده می‌کنند. به همین دلیل، بهبود در رتبه شما می تواند تاثیر واقعی دلار و سنت بر روی درآمد شما داشته باشد.

برای کسانی از شما که تازه با الکسا آشنا هستید یا با رتبه الکسا آشنایی ندارید – این یک معیار واحد است که خلاصه‌ای سریع از عملکرد یک سایت (مال شما یا رقیب شما) نسبت به سایر سایت‌های وب ارائه می‌کند. اگر روی آن متمرکز نیستید، ممکن است هر کاری که می توانید برای به حداکثر رساندن ارزش و دیده شدن کسب و کار خود انجام ندهید. در کل، اعتبار سایت شما در وب به عنوان رتبه الکسای شما ترجمه می شود.

اما قبل از اینکه به چگونگی بهبود رتبه الکسای سایت خود بپردازیم، باید یک قدم به عقب برداریم. درک ساختار رتبه الکسا بسیار مهم است تا بدانید چگونه می توانید آن را بهتر کنید.

بیا شروع کنیم.

رتبه الکسا چیست؟
رتبه الکسای شما تخمینی از محبوبیت سایت شما  نسبت به سایر سایت ها است. رتبه الکسا به این سوال پاسخ می دهد: در مقایسه با سایر سایت ها، سایت من چگونه است؟ توجه داشته باشید که از آنجایی که رتبه یک معیار نسبی است، رتبه سایت شما نه تنها به ترافیک آن سایت بستگی دارد، بلکه به تغییرات ترافیک در سایت های دیگر نیز بستگی دارد. 

الکسا چگونه داده های خود را دریافت می کند؟
الکسا دارای یک پنل بزرگ داده ترافیک است که از میلیون ها نفر در سراسر جهان تشکیل شده است. بر اساس داده های این نمونه، الکسا تعداد بازدیدکنندگان تمام سایت های موجود در اینترنت را تخمین می زند. این یک محاسبه پیچیده است که شامل تصحیح سوگیری ها و همچنین شناسایی و حذف ترافیک جعلی یا هرزنامه است. دانشمندان داده ما بهترین در تجارت هستند و مطمئن می شوند که داده هایی که ارائه می دهیم عاری از نویز و داده های غیر انسانی است، بنابراین شما می توانید بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید.

رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟
هر روز، الکسا میانگین بازدیدکنندگان روزانه و بازدید از صفحه هر سایت را در 3 ماه گذشته تخمین می زند. سایتی که بیشترین ترکیب بازدیدکننده و بازدید از صفحه را در 3 ماه گذشته داشته است در رتبه 1 قرار دارد. سایتی که کمترین رتبه را دارد در حدود 30 میلیون رتبه دارد. اگر هیچکس در پانل اندازه گیری ما از سایتی در 3 ماه گذشته بازدید نکرده باشد، اصلاً رتبه ای برای آن سایت وجود ندارد.

تعداد بازدیدکنندگان یک سایت چه تاثیری بر رتبه الکسا دارد؟

اگر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت را در مقابل رتبه ترسیم کنید، چیزی شبیه به این به نظر می رسد:بازدیدکنندگان در مقابل رتبهدر سر نمودار Google.com است که تعداد زیادی بازدیدکننده دارد و در رتبه 1 قرار دارد. سایت‌هایی که در انتهای طرح قرار دارند، مانند Google.com، حجم زیادی از ترافیک را در مقایسه با سایت‌های «دم بلند» در انتهای دیگر دریافت می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که به دلیل شکل توزیع، یک تغییر بسیار کوچک در تعداد بازدیدکنندگان یک سایت در دم بلند منجر به تغییر زیادی در رتبه می شود.Long_Change بازدیدکنندگان در مقابل رتبهبا این حال، هر چه به سر نمودار نزدیک‌تر می‌شوید، بازدیدکنندگان بیشتری برای ارتقاء یک رتبه لازم است.  ترافیک سایتی که رتبه 10 را دارد در مقایسه با سایتی که رتبه 200 دارد تفاوت زیادی دارد  .High_Change بازدیدکنندگان در مقابل رتبهدریافت رتبه الکسای دقیق تر

برای بدست آوردن  رتبه الکسا دقیق تر،  می توانید معیارهای سایت خود را در الکسا تأیید کنید. سایت‌های دارای معیارهای تایید شده به جای اینکه بر اساس اطلاعات پانل داده ما تخمین زده شوند، به‌طور مستقیم توسط الکسا اندازه‌گیری می‌شوند. تایید معیارهای سایت شما رتبه دقیق تری را ارائه می دهد، اما نه لزوما رتبه بهتری! چندین مزیت دیگر از معیارهای سایت معتبر وجود دارد ، اما رتبه الکسا دقیق تر تنها یکی از آنهاست.

بنابراین، چگونه می توانید   رتبه الکسا بهتری کسب کنید؟


چندین تاکتیک وجود دارد که به بهبود رتبه الکسا شما کمک می کند:

محتوای جذاب و اصیل تولید کنید که مرتباً به روز می شود و ارزش واقعی برای مخاطبان شما فراهم می کند. محتوایی که از این انگیزه دور می‌شود، نمی‌تواند مخاطبان وفادار بسازد. هنگامی که خوانندگان منابع را ارزشمند و آموزنده می یابند، با محتوای آینده درگیر می شوند و بین شبکه های خود به اشتراک می گذارند ( لینک سازی )، بازدیدکنندگان جدیدی را معرفی می کنند که به طور بالقوه تبدیل به مشتریان می شوند. محتوای باکیفیت نیز توسط موتورهای جستجو مانند گوگل پاداش می گیرد، که اقداماتی را برای دریافت سریعتر پاسخ های بهتر برای کاربر نهایی انجام می دهد.

تور ایده های محتوا را پیدا کنید

سایت های مرتبط بیشتری را برای پیوند به وب سایت خود دریافت کنید. در غیر این صورت به عنوان لینک های ورودی شناخته می شود ، این تاکتیک به موتورهای جستجو کمک می کند تا جایگاه شما را به وضوح مشخص کنند و همچنین اعتماد و کیفیت سایت شما را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، لینک های ورودی معتبر (از سایت هایی که عملکرد خوبی دارند) به سایت شما اعتبار می بخشد. این تاکتیک باید با تولید محتوای جذاب و اصیل پشتیبانی شود، زیرا چرا اگر بازدیدکنندگانی که نمی‌خواهند بمانند، بازدیدکنندگان هدفمند را به سمت سایت خود هدایت کنید؟

از سوی دیگر، لینک های داخلی ، لینک هایی هستند که از یک صفحه یا پست در سایت شما به صفحه دیگر هدایت می شوند. اینها سودمند هستند زیرا بازدیدکنندگان را از طریق وب سایت شما راهنمایی می کنند (یعنی پیمایش وب سایت) و آنها را با محتوای مرتبط و مرتبط درگیر می کنند. آنها همچنین به پیوندهای سایت کمک می کنند ، که پیوندهای فرعی هستند که در موتور جستجو در زیر پیوند صفحه اصلی شما ظاهر می شوند. اما باز هم، ایجاد محتوای درجه یک با هر استراتژی پیوند داخلی همراه است، بنابراین مطمئن شوید محتوایی که تولید می‌کنید برای بازدیدکنندگانتان مرتبط و با ارزش است.

در مجموع، هم لینک های ورودی و هم لینک های داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنند تا محتوای سایت(های) شما را درک کنند و تعیین کنند که چقدر برای بازدیدکنندگان ارزشمند است. اما در حالی که بخش مهمی از استراتژی آنلاین شما است، باید از پیوند به درستی استفاده کنید. لینک دهی بیش از حد می تواند اعتبار یا خوانایی سایت شما را کاهش دهد و ممکن است توسط موتورهای جستجو جریمه شود.

ویژگی های مرتبط: جستجوگر بک لینک رقیب

کلمات کلیدی را پیدا کنید که ترافیک را به سمت رقبای شما هدایت می کند و سایت خود را برای آنها بهینه کنید یا برای آن کلمات کلیدی کمپین PPC بخرید. با انجام کمی تحقیق در مورد کلمات کلیدی می توانید بفهمید که مخاطبان شما به دنبال چه چیزی و چگونه هستند. به نوعی، تحقیق در مورد کلمات کلیدی یادگیری صحبت کردن به زبان مشتریان شما در چارچوب نیازها و خواسته های آنهاست. Inbound Marketing Agents یک اینفوگرافیک عالی در 5 انگشت استراتژی قرار دادن کلمه کلیدی به اشتراک گذاشته است که به شما کمک می کند مناطق مناسبی را در سایت خود برای قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر خود انتخاب کنید. 

ویژگی مرتبط: ابزار دشواری کلمه کلیدی

استراتژی بازاریابی رقبای خود را درک کنید و بیاموزید که چه چیزی موثر است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تجزیه و تحلیل رقابت شما اهمیت دارد ، اما به طور خلاصه، تجزیه و تحلیل رقابتی، تجزیه و تحلیل سایت شما را در چارچوب قرار می دهد. بنابراین، به شما درک واضح‌تری از معیارهای مهم، استراتژی‌ها (برای شما و رقبایتان) می‌دهد و به شما امکان می‌دهد روندهای صنعت را شناسایی و پیش‌بینی کنید. همه این زوایا به اطلاع رسانی استراتژی کلی شما کمک می کند و به شما امکان می دهد تصمیمات تجاری آگاهانه تری بگیرید که بر موقعیت شما در بازار تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

درباره نحوه استفاده بازاریابان از رتبه الکسا بیشتر بخوانید .

ویژگی مرتبط: ابزارهای تحلیل رقابتی

بهترین شیوه های سئو را در وب سایت خود دنبال کنید. سئو یک استراتژی بسیار مهم است که مستحق زمان و توجه شماست. اما سئو فقط در مورد بهبود ارتقاء و دیده شدن وب سایت شما نیست. همچنین در مورد بهبود سایت شما برای مشتریانی است که از آن برای ارتباط با برند شما استفاده می کنند. بدون تجربه کاربری خوب، امید کمی برای حفظ یا تبدیل مشتریان خود ندارید.

ویژگی های مرتبط: ابزار حسابرسی SEO

منابع بی شماری برای یادگیری در مورد SEO وجود دارد، اما الکسا یک پشته بازاریابی ارائه می دهد که شامل تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقابتی، و ابزارهای تجزیه و تحلیل وب به عنوان بخشی از طرح پیشرفته ما است . دستورالعمل‌های خاصی در مورد چگونگی بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو، قابلیت استفاده، عملکرد صفحه، پیوند دادن به عقب و موارد دیگر دریافت خواهید کرد.

Source:https://blog.alexa.com