ویترین
ویترین

تبدیل کسب‌ و کار سنتی به کسب‌ و کار آنلاین

چگونه کسب‌ و کار سنتی خود را به کسب‌ و کار آنلاین تبدیل کنیم؟

اگر تصمیم گرفته‌اید کسب‌و کار خود را آنلاین کنید، به شما تبریک می‌گوییم چون در مسیر درستی قدم گذاشته‌اید. البته موفق‌شدن در تجارت آنلاین کار آسانی نیست. از مرحلۀ طراحی سایت فروشگاهی و انتخاب محصول گرفته تا شیوۀ ارائۀ آن و… نکات بسیاری وجود دارد که باید در نظر بگیرید.ویترین

گام اول: تعیین استراتژی

تصمیم‌گیری برای تغییر تجارت سنتی و تبدیل آن به تجارت الکترونیکی، گامی بزرگ است که اگر به‌درستی برداشته شود، می‌تواند رشد مجموعه و برند شما را در پی داشته باشد. برای ایجاد تغییرات اثرگذار، شما باید یک استراتژی مناسب تعریف کنید. در ابتدا، همۀ فرایندهای مجموعه را به‌دقت ثبت کنید. سپس ببینید کدام مراحل باید با روش جدید انجام شود. برای نمونه، در کسب و کار اینترنتی، مواردی مانند انتخاب محصول، نحوۀ معرفی، فرایند ثبت سفارش، شیوۀ پرداخت و ارسال سفارش‌ها باید تغییر کند. شما باید برای اجرای این فرایندها برنامه‌ریزی کنید. در فروشگاه‌های اینترنتی، بیشتر این مراحل بسیار آسان‌تر از کسب و کارهای سنتی است و خودکار انجام می‌شود. نکتۀ بسیار مهمی که باید در نظر بگیرید این است که فروشگاه اینترنتی باید بتواند خدمات شبانه‌روزی ارائه دهد و پشتیبانی مناسبی داشته باشد؛ پس این مورد را در استراتژی لحاظ کنید.

گام دوم: راه‌اندازی وب‌سایت

هنگام ورود یک کسب و کار سنتی به فضای آنلاین، باید وب‌سایت راه‌اندازی کنید. وب‌سایت شما در واقع ویترین کسب‌وکارتان است. در شیوه‌های سنتی، مجموعه‌ها تلاش می‌کنند ظاهر فروشگاه یا دفتر شرکتشان را به‌زیبایی بیارایند که این کار هزینه‌های بسیاری را برای طراحی دکور به کسب و کار تحمیل می‌کند. در مقابل، با طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی این هزینه‌ها خیلی کمتر می‌شود اما یک اصل بدون تغییر باقی می‌ماند: ایجاد ظاهری جذاب، منحصربه‌فرد و چشم‌نواز.

علاوه بر ظاهر مناسب، بسیار مهم است که شیوۀ خرید یا دسترسی به خدمات، آسان و کاربردی باشد. صفحه‌های فروشگاه شما باید اطلاعات دقیق و کاملی در اختیار مشتری قرار دهند. شیوۀ خرید نیز نباید گیج‌کننده باشد. در یک کلام، وب‌سایت شما باید در ذهن مخاطبتان ماندگار شود.ویترین

گام سوم: تبلیغات و بازاریابی مناسب

گام بعدی آن است که با توجه به استراتژی کسب‌وکارتان، شیوۀ تبلیغات و بازاریابی را تعیین کنید. یکی از روش‌های جذب مشتری، ارائۀ مطالب مفید و کاربردی در قالب مقاله در وبلاگ است. محتوایی که در این بخش‌ها به اشتراک می‌گذارید باید برای موتور جست‌وجو بهینه‌سازی شود. بهینه‌سازی موتور جست‌وجو که آن را سئو نیز می‌نامند، باید هنرمندانه و با شیوه‌های علمی مخصوص این کار انجام شود. به طور کلی باید به یک کسب و کار اینترنتی به چشم یک کسب و کار مستقل و حرفه‌ای نگاه کنید و برای بهبود جایگاه برندتان در فضای مجازی هدفمند گام بردارید.ویترین

راهکار عملی چیست؟

ورود به دنیای دیجیتال برای یک کسب و کار سنتی ممکن است در نگاه اول سخت و هزینه‌بر به نظر بیاید اما وقتی از مزایا و فرصت‌های حضور در اینترنت آگاه باشیم، داشتن یک کسب و کار اینترنتی به یک ضرورت در دنیای امروز تبدیل می‌شود. ما برای کمک به شما در کنار شماییم برای اطلاعات بیشتر در خصوص راه اندازی وبسایت به معینـ ثبتـ مراجعه کنیدَویترین

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.